در حال بارگذاری
معاون راه و شهرسازی خراسان شمالی:

ساماندهی باغ مزار تایید شد

شماره خبر : 848 - https://asreatrak.ir/short/Ng5Gg

معاون شهرسازی و معماری راه و شهرسازی خراسان شمالی از تایید طرح ساماندهی و طراحی محوطه بنای تاریخی باغ مزار شهر گرمه در جلسه کمیسیون ماده پنج این شهر خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی عصراترک به نقل روابط عمومی راه و شهرسازی خراسان شمالی، روزبه دادجو گفت: جلسه کمیسیون ماده پنج شهر گرمه در محل سالن جلسات استانداری و به ریاست رشیدی، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری، میرکریمی، مدیرکل راه و شهرسازی استان و مدیران عضو کمیسیون برگزار شد.

وی تصریح کرد: با توجه به اهمیت موضوع حفظ هویت ایرانی اسلامی شهرها و ارزش نهادن به ویژگی های شاخص شهر تاریخی گرمه، طرح ساماندهی و طراحی محوطه بنای تاریخی باغ مزار که با رویکرد اجتماع محور و مبتنی بر ایجاد فضای شهری پویا و بهبود شرایط اجتماعی و اقتصادی بافت فرسوده شهری توسط مهندسین مشاور بومی تهیه و پیشنهاد شده است، به تایید رسید.

دادجو اضافه کرد: بر این اساس مقرر گردید میراث فرهنگی استان به منظور همکاری با شهرداری گرمه در جهت اجرای طرح یاد شده، در تملک اراضی مورد نیاز مشارکت نموده و ضمن رعایت حقوق مالکانه ذی نفعان، زمینه بهره برداری شهروندان گرمه از مزایای ارزشمند اجتماعی و اقتصادی طرح مورد اشاره را فراهم نماید‌.

وی اضافه کرد: مصوبات کمیسیون ماده پنج پس از ۲۱ روز کاری پس از ابلاغ اولیه و تأیید شورای عالی شهرسازی قابلیت اجرا دارند.

معاون شهرسازی و معماری راه و شهرسازی خراسان شمالی در پایان افزود: هم استانی های گرامی می توانند جهت اطلاع از آخرین مصوبات کمیسیون ماده پنج به وب سایت اداره کل راه و شهرسازی خراسان شمالی به نشانی nkh.mrud.ir مراجعه کنند.

0 نظر

ارسال نظرات